But I want to!

På söndag har jag blivit inbjuden till Pauls föräldrar för att fira Thanksgiving. Detta ser jag fram emot något helt oerhört, som jag förstår det så kör de fullt ut. Squash, kalkon, tranbärssylt, sötpotatis & pumpapaj. Jag förväntar mig major matkoma. However, för att bidra lite till överflödet hade jag velat baka något svenskt & ta med mig. Det är här jag stöter på problem, allt med jäst är ju omöjligt, så jag tänker lingon (enda jag har överflöd av just nu, farmor knölade ned två refiltuber i sin senaste sändning). & jag vet att vi brukade äta världens godaste lingonrutor när jag var liten. Naturligtvis kommer jag ju inte ihåg receptet & ma är i Stockholm & oanträffbar för världen... Vilket gör att moi nu sitter & googlar bakverk med lingon, det går sådär. Suck. Här hade jag ju kunnat släppa det hela men så fungerar ju inte riktigt moi, so - om någon skulle råka ha ett recept med kakor innehållande lingon hade det mottages tacksamt.

/Martha


Kommentarer
Postat av: Maja

Finns inte jäst?

2008-10-09 @ 23:06:37
Postat av: Ida

Bara torrjäst tydligen, & enligt min svenska granne Gunilla blir allting katastrofal dåligt med torrjäst... Suck. Någon dag då jag har ork ska jag sätta igång med projekt 'finna jäst' (hoppas på att det ska gå att köpa färsk jäst hos någon utländsk bagare). Men för denna helgen - bakpulver.

2008-10-10 @ 00:15:26
Postat av: Maja

Det är inte testat, men dock med lingon och bakpulver. recept.asp&varpresentqs=iRecipeID=2298&redir=1&from=&bhcp=1" rel="nofollow">http://www.guldkorn.com/default0.asp?reason=bigscreen&varpresenturl=/std/cmmt/crecept.asp&varpresentqs=iRecipeID=2298&redir=1&from=&bhcp=1

2008-10-10 @ 18:37:37
Postat av: Maja

Men det där funka ju inte alls... skumt. På norrmejerier.se finns iaf en lingonkaka med bakpulver... hmm...

2008-10-10 @ 18:38:51
Postat av: Ida

Tack! Hade helt glömt bort Guldkorn! Hm, kanske lingonmuffins med kanel - verkar som en trevlig kombination. Dessutom är ju glasyr väldigt populärt här i nordamerika! :)

2008-10-10 @ 21:57:02
Postat av: Maja

Hoppas det lyckas för dig, blir nog en succé hur som helst! :D

2008-10-10 @ 23:31:53
Postat av: Ida

Jag lover att hålla dig uppdaterad om hur de blev! Kram!

2008-10-11 @ 00:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0