Dagens tröttaste...

Vissa av mina elever är oroväckande tröga, så där dumma att jag undrar hur de lyckades undvika specialklass under sin uppväxt. Dagens tröttaste kommentar orkade jag inte hålla inne när en av dem tittade på mig med en förbryllad min & undrade hur hon skulle kunna veta vad:

1) Pinus egentligen var för träd
2) Vilket klimat det återfinns i

Moi - Well, I'm sure you can find that information if you really try. If you just try to do some research, which infact is what we do here at the department. As this is a university... 

Kommentarer
Postat av: mgs

I'm baaack!

Om jag gissar rätt nu så får jag stanna och bli doktor i Canada för du kommer sparka den dära saftblandaren:

Tall?

2008-10-16 @ 15:05:57
Postat av: mgs

och:

Den norra träzonen

2008-10-16 @ 15:12:00
Postat av: Jo

Ja, ibland undrar man ju...

2008-10-16 @ 15:30:07
Postat av: Ida

Bror - Ah, vad lycklig du gör mig! Tack! But, 'får jag stanna och bli doktor i Canada'? Vad exakt syftar du på då?



Jo - Jepp. Oh, snart, snart, snart!

2008-10-16 @ 20:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0