Hyyyperventilerar...

Oh. My. God. I'm toast. Har precis lagt på luren efter ett samtal med Imigration Canada, tydligen har derat system brakat ihop det senaste året vilket innebär att processtiden nu ligger på 75 dagar istället för 30. Vilket innebär att jag inte kommer att få mitt visum förän mitten av December. Alltså, om allt går bra kommer jag inte att få betalt på 2½ månad, går det inte bra så jaaa... Just nu vill jag bara gå hem & supa ned mig på Drambuie & krypa ned under täcket tills Lucia.

Kommentarer
Postat av: ma

Nej, vi ger inte upp inför 75 dagars väntan. Du har lagt ner mycket jobb och klartat dig utmärkt, så finansiering måste var ett problem som går relativt lätt att lösa. Tigern tar form, kram Ma.

2008-10-31 @ 19:21:35
Postat av: Ida

Piip, det kändes verkligen jättehemskt när hon sa att väntetiden ligger på 75 dagar. För om jag väntar fram tills dess & det sedan visar sig vara något fel på min ansökan innebär det att jag bara har lite drygt två veckor att ansöka om ett nytt visum (vilket då kommer specialbehandlas, inte alls säkert att man får ett nytt). Jag ska ta alla papper till det internationella student centret på måndag & låta deras handläggare granska dem, skulle det då visa sig att det är något som saknas hoppas jag på att de kan guida mig till en lösning...

2008-10-31 @ 19:47:53
Postat av: Anonym

Oh, & KRAM! Jag saknar dig & er jättemkt just nu...

2008-10-31 @ 19:48:47
Postat av: Maja

Men vännen. Det där lät inte bra alls. Känner igen det allt för väl. Ska hålla tummarna att allt löser sig! F-kassan fick tummen ur för mig idag. Kändes riktigt bra efter två månader utan pengar...

2008-10-31 @ 20:02:41
Postat av: ma

Ekonomin behöver du inte oroa dig för. Pappa och jag står bakom dig. Gör så som du tänkte, ta alla papper till myndigheten och be dem gå igenom dem. Kan du få stöd från din institution i detta fall, de har ju anlitat dig i 5 år. Finns det att ansöka om ett temporärt/tillfälligt visum? Kan svensk ambassad vägleda dig? Ma

2008-10-31 @ 20:59:38
Postat av: mgs

Jag vill inte att all byrokrati förstör min systers spirit, fuckers



Lev gott, syster piggelin

2008-11-01 @ 01:48:19
Postat av: mgs

En till sak, jag kommer ju innan lucia!

Fan va kuuuuul!

2008-11-01 @ 01:53:31
Postat av: Jo

Hej gumman! Suck vad frustrerande! Hoppas, o tror, att det kommer att lösa sig för dig. Om inte annat har du ju en utväg ;)

Puss på dig o låt det inte trycka ner dig!

2008-11-01 @ 12:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0