Ibland blir jag stum...

Har precis kommit tillbaka från en något omskakande upplevelse - lab med mina elever. I förenklade ordalag behövde de bemästra tekniken 'mäta den längsta axeln på en oval', något som kräver att man placerar musens lilla hårkors längst upp på ovalen & sedan klickar längst ned på ovalen. Naiva lilla moi trodde att en apa skulle kunna bemästra denna enkla manöver. But no. Istället ställdes jag inför sex frågetecken (två elever hade tack & lov avancerat bortom orangutangstadiet & lämnade salen efter en timme). Som jag slet. Jag ritade på tavlan, jag ritade i deras föreläsningsanteckningar, jag pekade på bilder, jag slet mitt hår & önskade mig långt bort - inget hjälpte. Inget fram tills jag i panik myntade uttrycket 'Imagine your oval, think outside the box, picture your inner oval - don't let anything disturbe you, just picture an OVAL!'. Sedan gick det lite bättre. & medan de alla satt & småkonfunderat hummade 'picture your inner oval' kunde jag trött konstatera att det inte är alla förunnat att vara doktorandmaterial... 

Nu vin!

Kommentarer
Postat av: Jo

Ja, en sådan erfarenhet är definitivt värd vin! Måste också berätta att jag äntligen har sett vad som måste vara världens sötaste film: Wall-E! Har gått runt med Waalee, Eevaah i huvudet ända sedan dess =)

Puss!

P.S Ändast 8 dagar kvar =)

2008-10-09 @ 12:33:27
Postat av: Ida

Visst är den underbar! Man blir alldeles varm i hjärtat av att se den!



Whii, you're here soooon! Puss!

2008-10-09 @ 21:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0