Ingen rolig dag idag...

Hulk, idag är det ingen bra dag. Vaknade i morse & vände mig genast om för att berätta en sak för Jo som jag hade drömt om & så var det tomt på golvet. Sedan tillbringade jag hela dagen hemma i väntan på posten, som kom vid fyra - utan mitt visum. Efter det blev det språngmash till institutionen & nödsamtal med den administrativa personalen. Imorgon är moi alltså i Kanada illegalt, för trots att jag skickat in allt material i tid (jag har checkat med posten & allt var framme innan sista ansökningsdag) så har jag inte fått mitt visum. Vilket innebär att jag inte får betalt från UofT längre & naturligtvis värst av allt kan ställas inför deportation. Tårarna har inte varit långt borta idag... Han som alltid får mig att le har sagt att han gifter sig med mig om det kommer till det, men jag hade ju gärna sett att deporation inte hade varit det övervägande skället till att sätta ett datum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0