Snö...

Vanligtvis hälsar jag den första snön med ett utropstecken, men detta året har varit helt förskräckligt. Bara massa storm/kast vindar & kyla som isar sig in i märg & ben. Ish. Vill ju att det ska vara som när man var liten, när den första snön kom enligt två lika trevliga scenarion:

1) Uppvaknandet. Kväll=höstrusk, morgon=vintervärld. Helt underbart att vakna upp till en helt ny fräsh värld!
2) Fröken mal om något oerhört tråkigt när någon av oss ungar plötsligt hojtade 'titta det snöar!' & på en mikrosekund stod vi alla där vid fönster & tittade ut helt andräktigt

Förra året kom snön precis så där stillsamt som jag vill att den ska komma. Stod på Dundas Sq nere i downtown, omgiven av skyskrapor, & sträckte skrattande upp mina vantklädda händer mot skyn. Det är så jag vill att snön ska kommar nu när jag är vuxen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0