The first north american election 2008...

Något försummat även på hemmaplan, men idag går i alla fall Kanada till val. & här hymlar man inte vem man röstar på. Nope, så här ser det ut i vår trädgård just nu. Har typ noll koll på vad Olivia Chow egentligen gör för vårt område, men jag vet att hon jobbar för oss & att hon kan spanska - för på de stora affischerna (tack & lov tyckte Isolde att de var lite för stora) står det nämligen att hon gör just det, fast på spanska. Anyway, jag finner det hela mkt fascinerande - för tänk om någon hade plingat på din dörr hemma i Sverige & frågat om du hade velat ha en affisch i din trädgård.

Affischmänniska - Hej! Jag undrar om du vill skylta med din politiska åsikt?
Svensk röstberättigad - Eh...nej du, jag tror inte det va...
Affischmänniska - Men varför inte då? I ditt område röstar ju ändå 83% av befolkningen på sossarna så vad spelar det för roll?
Svensk röstberättigad - Nu är det ju på det viset att jag faktiskt inte behöver skylta med vad jag röstar på ska jag be att få informera!
 

Imorse plingade det dessutom på dörren igen, Isolde öppnade & blev påmind om att THIS IS THE DAY! YOU SHOULD VOTE! Jaaa, jag säger då det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0