Two not so smart girls...

Igår drog jag till AC (Atlethic Centre) & tränade med Julia. Sprang 30 min på en inte alltför ondsint maskin, gjorde plågsamt många sitt ups & tränade armarna i bästa klättrar anda. Vilket resulterade i att jag & Julia uppvisade en pinsamt hög nivå av icketänk vid chin ups maskinen. För de som inte vet hur en sådan makapär fungerar så är ställer man sig helt enkelt på knä på en platta & drar sig uppåt med armarna. Hela tanken med maskinen är dock att man kan ställa in olika nivåer av hjälp, dvs om jag väger 50 kilo (I wish) & jag ställer in vikten på 20 kg så behöver jag bara lyfta 30 kg av min vikt. Inte alltför komplicerat. Körde på ett tag & sedan ville Julia testa på att lyfta hela sin vikt, sagt & gjort vi ställde in maskinen & hon ställde sig på plattan - noll resultat. För istället för att köra på noll vikt hade vi ställt in maskinen på hennes vikt = stillestånd. Um, kände mig ju så där lagom smart... Lite skönt dock att vi var lika blåsta båda två, & att Julia är rödhårig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0