Unfortunately, she's not a guy...or human

Tror dock att det måste bli burkmat, har en känsla av att Flatty bara skulle bli lyckligare om jag ignorerade henne. Tvärtemot män med andra ord... Sedan jag kom hit till Toronto går jag alltid till Toni & Guy för att fixa mitt hår. Människorna som jobbar där är strikt indelade i följande kategorier:

1) Stylisten - superstjärnorna. Alla män, i stilfulla kläder med fantasifullt lagt hår & mjukt viftande händer 
2) Colorist - B-kändisarna. Alla kvinnor, alla vackra, alla med ett IQ under medel
3) Slav - sopar hår & kan ibland få hämta te till kunden

Nu råkar ju en av killarna som jobbar i kategori nummer tre vara gorgeous. Riktigt, riktigt perfekt. I ett jäkla år har jag suttit & tittat på broomboy & bara hänförts. I går pratade han med mig för första gången, precis när jag skulle betala fick han syn på mitt rack (klättrarsele + alla tillbehör):

BB - You climb?
Moi - Yes I do. It's the best thing in the world.
BB - But you climb in a gym, right?
Moi - Yes, most often. But I climb outdoors as well. Single pitches at the Niagara escarpment, but multipitches as well.
BB - How does it feel? When you're at the top looking out, what do you feel?
Moi - I feel like I'm invincible, like the most perfect being there is!
BB - It sounds wonderful, I would like to try. But I would need a teacher, someone that feels really intensely for it...
Moi (gällt) - Well there are three excellent gyms here in Toronto, and they all have beginners' courses! Oh, look at the time! Need to go, bye!


Moi ute på gatan -MEN jäkla apa också, orättvist!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0