Student intro...

Har precis suttit igenom introduktionen för mina studenter. Kan ju inte påstå att det var den mest lyckade intro jag varit på, är det något jag lärt mig så är det att man aldrig ska säga saker så som 'jaha, vad tycker ni? Jag är flexibel, vill ni ändra något, vad tycker ni om schemat?' - för gör man det händer undantagslöst detta...

1) Pinsam tystnad, eleverna anser att det är lite märkligt att deras lärare inte verkar ha stenkoll
2) Någon kommer på att det här med schemat det stämmer inte riktigt
3) Du får tillbringa resten av evigheten med att diskutera schemaändringar & gruppkonstelationer
4) Ingen kommer att bli nöjd

Dessvärre ställde just min handledare den frågan, vilket resulterade i 35 minuterns frustrerad tystnad, sporadiskt avbruten av förvirrade förslag på lösningar som alla föll PLATT. Ah, I love universitetsvärlden!

Kommentarer
Postat av: MissKalila

Jag har aldrig gått universitet, men det känns som att hela skolväsendet är litegrann sådär. Pinsam tystnad och sen förvirrat :P

2008-09-09 @ 00:06:59
URL: http://misskalila.blogg.se/
Postat av: Ida

Hm, förvisso... Fast på den här nivån är det lite allvarligare, alla sådanna här små incidenter dyker garanterat upp i utvärderingar, vilket i sin tur sätter lönenivån & påverkar ens fortsatta karriär som forskare...

2008-09-09 @ 16:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0