Sköldpaddor i massor...

En sak som jag la märke till på Toronto zoo var att de hade en enorm förkärlek för sköldpaddor. Det fanns sköldpaddor i MASSOR! Eftersom jag stött på detta fenomen en gång tidigare drar jag slutsatsen att kanadensare av någon anledning är lite milt besatta av just denna lilla djurgrupp. Moi kan väl tycka att det är kul att se en typ eller två, men litet skalförsett djur nummer 42 är inte lika spännande. Variationen är nämligen inte så där enorm & jag tycker mest att de är same, same, hela bunten. Något jag däremot sällan tröttnar på är ormar. Jag tycker att de är så ofantligt vackra. 

 

Som tio något var min största önskan att få ett eget husdjur. Valet stod mellan en orm eller en hamster, men eftersom den föregående hade krävt mat i form av den senare valde jag gnagaralternativet. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0