Fantastiskt vackra Arco!

Oh vad underbart det är här! Lite varmt kaske, men då är det bara att tänka tillbaka på de tio grader som termometern envisades med under min sista vecka i Lycksele & då känns det plötsligt bara som en lyx att svetten lackar längsmed ryggen! Kom fram hit vid två-tiden igår, checkade in, åt lunch, handlade mat & drog ut & klättrade en tre-pitch rutt. Moi avverkade dock bara de första två, sedan fick vi lite problem med repet (längre upp till den sista pitchen än vad vi trodde) så jag anmälde mig till att stanna bakom medan Martin & Jaime löste situationen. So, där hängde jag, utan rep, cirkus 52 meter upp i luften på en helt slät yta (slabb klättring) & dinglade med benen tills de kom nedfarande igen. Får väl erkänna att hjärtat pumpade lite extra! :) Idag har det varit lite lugnare på äventyrsfronten. Har klättrat 6 rutter so far & så får vi se hur många till vi hinner med innan det blir mörkt. En liten rolig sak, ledde min första sport-rutt utomhus! Bara en 4a, men ändå - lycka! 

Kommentarer
Postat av: Jo

Låter hur härligt som helst! (ja, kanske inte just hängandet utan rep, men resten =)) Och grattis till ledklättringen =)

2009-08-20 @ 17:51:43
Postat av: Ida

Jo det var helt underbart, soligt & varmt - badade till & med i Garda sjön! Hängandet utan rep var däremot rätt läskigt, var förankrad med skruvkarbiner & två sådanna där slingor som jag gav till dig...

2009-08-27 @ 22:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0