Working late...

Var på middag hos Isolde igår - köpte italiensk mat som vi fick hemkört & pimplade massa vin. Med andra ord, vi hade alldeles otroligt trevligt. Rundade av vid elva snåret & körde hemmåt, men ett kvarter bort kom vi på att vi skulle svänga förbi Home Depot istället. So, det gjorde vi, smålulligt sprang jag runt där & shoppade plank & annat med Paul. Till & med en stor burk målarfärg inhandlades! Blir ju intressant att se om jag blir nöjd med färgen eller inte, kanske inte optimalt att bunkra upp sig på färg som ska användas till en rätt stor möbel när man inte drar kundvagnen helt spikrakt. :) Anyway, hem kom vi tillslut & då var det dags att fixa lite. Satte upp nya plastramar till alla lysknappar & eluttag i sovrummet, flyttade möbler & skruvade ihop vår Hemnes-kista samtidigt som vi smuttade på var sin rekordelig cider. Vid två-snåret var vi klara, men då hade det börjat åska så vips lustigt befann vi oss ute på promenad - lite så där för att fånga det sista av sommaren. Regned ÖSTE ned & efter cirka två minuter var mina byxor klistrade vid benen & skorna kippade. Travade dock glatt på & hade kunnat gå bra mkt längre längsmed vår lilla parkstig om det inte hade varit för att det helt plötsligt knappt gick att gå där pga skunklukt. Alltså, det regnade med bibliska mått mätt men ändå kämpade vi båda efter andan, satan i gatan vad skunk luktar plågsamt! So, vi vände på klacken & kippade hem. Nu sitter jag & försöker lägga band på mig, Paul sover nämligen & jag ska inte väcka honom även denna morgonen för att jag är på prathumör... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0