2a advent - fullt upp!

Måndag morgon & jag känner det lite som semester... :) Har varit SÅ fullt upp hela helgen. Först ägnades hela fredagen åt att dekorera inför avdelningens julfest, servera alkohol, ha handledarmöte, vara allmänt trevlig värdinna, dricka (lite för mkt) öl, impulsåka iväg & köpa en ny bänk/ottoman till huset, spela biljard på ett helt fenomenalt uselt sätt & dimpa i säng kring 2 på natten.

 

Lördag - vakna halv nio, tillverka en sats granola, baka mjukpepparkaka, städa huset, väcka Paul för att skicka iväg honom för att handla mat medan jag tog itu med att tvätta sängkläderna. Sedan bar det iväg till jättestora outletvaruhuset Vaughan Mills med Ebba & Victoria där jag gick lös på julklappar (samt fem nya par Calvin Klein trosor till mig... men det var inte mitt fel - fem par, som ser ut som plockgodis, för $30 är för bra för att motstå). Sedan kom Paul & plockade upp oss & så körde vi hem till oss där Fredrik & Elsa samt Staffan & Alice (Victorias respektive Ebbas familjer) dök upp 20 min senare. Sedan var det full rulle... En åtta-veckors & en åtta-månaders bebis tar MYCKET plats. Svängde ihop cheddar & spenatfyllda kalkonbröst i saffranssås som jag serverade med ugnsrostade grönsaker & sallad - & sedan åt vi alla i 110 samtidigt som vi viftade med händerna i luften för att roa Alice.

 

Alice visade sig vara ENORMT lättroad så länge alla inte åt - inte fullt lika road när delar av uppmärksamheten delades med död kalkon.

 

Söndag - Leta mobiltelefon som tappades bort under fredagen (inget resultat än så länge), beauty club med Isolde & Karishma, hemlagad baileys, sedan tunnelbana upp till Finch (så långt upp norr som den går), plockas upp av Paul & så släktmiddag hemma hos Pauls familj. Söndagsstek, lönnsiraprostad sötpotatis & min favorit - brysselkål. Åt tills jag var rund som en boll - slockande totalt i bilen på vägen hem & fick i princip bäras in i huset. Okontaktbar fram till 7.30 den 7e december.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0