New Years in New York...

Ja, & så är jag ju bara hemma en snabbis - därav mellanlandningen i förra rubriken. Imorgon bilar nämligen Paul & jag ned till New York för att fira nyår. Planen är att lämna Toronto på morgonen för att komma fram på eftermiddagen & sedan hänger vi där tills på lördag. Har i ärlighetens namn inte så mycket koll på vad vi ska göra, förutom att stå på Times Square vid 12-slaget. Några tips? Ett är i alla fall säkert - alla föregående års trend kommer att brytas, denna nyårsafton KAN bara inte bli tråkig! Buffrar med C-vitamin tabletter så att jag inte blir sjuk detta året också, ska inte somna före tolvslaget pga febertoppar! :)
Är faktiskt otroligt skönt att ha denna lilla road-trip inplanerad. Eftersom vår Sverige-resa blev så kort denna gången kändes det rätt motigt att åka tillbaka. I vanliga fall, när jag hängt i Lycksele i 4-5 veckor återvänder jag med öppna armar. Efter tio dagar var det dock inte lika super att landa i en storstad utan adventsljusstakar, ton av fluffig vit snö, snöklädda granar, varm glögg & små röda stugor... So, då är New York min lilla livlina - än är julen & äventyren inte slut för denna gången! Denna resa blir nog också lite glammigare än den förra, planerar att ha på mig lite flottare outfits än mitt Juicy sett & ballerinatofflor... Känner att jag behöver fylla på lite glamour - 2009 blev ett sånt helylle-äventyrs år med bara Patagonia kläder & hiking-kängor för hela slanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0