Dagens 'Jo men jag lovar att jag håller på med en PhD!'

Precis tillbaka på kontoret efter denna veckas pilates pass. Extra plågsamt idag eftersom moi inte kanske var den allra starkaste eleven. Inte så mkt kroppsligt då (allt klättrande = superfysik för att vara jag) men rent till intellektet... Efter övning fem eller så där ville jag nämligen ta av mig min Juicy tröja, vilket inte brukar vara någon större affär. Inte i dag dock, kämpade som ett djur med dragkedjan men fick inget för det. Avbröts av ett nytt sett rörelser & slet sedan lite till - vilket bara resulterade i att dragkedjan liksom hoppade ur så där hopplöst... Eftersom hela eländet var längst ned på tröjan var ju inte bekvämlighetsfaktorn på topp så moi beslutade sig för att dra alltihop över huvudet & fixa dragkedjan senare. Sagt & gjort - only problem, någonstanns halvvägs fastnade mitt ena örhänge i plyschet. Så där satt jag, med båda armarna i ett fixerat kycklingvingeläge, innuti min tröja & försökte pillra lös örhänget med en liten fastklämd hand... Tillslut, efter ett dussin table-tops & streeeeech från de andra lyckades jag befria mig & kunde fortsätta.

Problemet med dragkedjan? Löst: upptäckte efter lektionen att jag dragit åt fel håll hela tiden... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0