Not my cup of tea...

Idag ska jag på årtsmöte med de svenska hemmafruarna - & vad serveras? Naturligtvis, eftersom det är torsdag, ärtsoppa. Hurv så hemskt! Förutom pölsa är ärtsoppa verkligen bland det värsta jag vet. Iiirk! Det är så hemskt att jag inte ens kan artighetsäta det. Min strategi är därför att säga att jag ätit en så mättande lunch att jag verkligen inte kan få ned en gnutta mer mat. Tror ju inte för ett ögonblick att de kommer att köpa denna rätt usla undanflykt men känner att i detta fallet så är en liten vit lögn mkt bättre än 'jag kräks om jag försöker äta den där sörjan'...

Oki, måste kuta - massa svenska människor, ie man kan INTE komma försent! För då hade världen stannat, brevduvor tappat sin orienteringsförmåga & alla elektriska prylar bara hostat till & självdött a la årsskifte 1999/2000...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0