SWEA - sammanfattning...

1) Alla svenska kvinnor som flyttat till Toronto (?) klär sig enbart i svart & grått under vinterhalvåret. Likvaka varning. Irriterande nog föll gårdagens klädval på en svart topp & en grå kofta så moi passade in som handen i handsken - depp. Försöker att tänka att det var helt & hållet ett utslag av att det var snorkallt igår, inte att jag undermedvetet likriktade mig...
2) Förutom jag, & ungefär en annan själ, var alla kvinnor på mötet i Toronto enbart pågrund av att deras män placerats här i jobbet. Jehup. Var ju lite märkligt att bli karriärkvinnan i skaran (himlar med ögonen...).
3) Jag vill också ha en man vars tjänst tar mig runt i världen & förser mig med ett galet stort hus med hemhjälp...
4) Fast å andra sidan är det ju trevligt om man bor i ett hus där man inte har råångest över att man ska råka förstöra något eftersom allt är värt en smärre förmögenhet.
5) Det finns en grupp människor som är sämre på teknik än moi: gamla tanter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0