Totally on his side...

So, Isolde & jag är totalt på Jörgs sida. Punkt. Igår när han kom till huset för att hämta upp sina saker, gråtandes, blev Isolde så förbannad på Julia att hon bjöd in honom på middag, vin & kleenex. Sedan satt hon där & klappade denna stackars kille på armen samtidigt som hon försökte få honom att:

 

1) Undermedvetet bli tacksam för att han är räddad från livslång pina med Julia

2) Undanhålla sina mest bitska kommentarer eftersom det INTE är det bästa sättet att hantera liknande situationer

 

Imorse, kring halv åtta snåret, när hon informermerade mig om vad som hänt konstaterade vi båda att vi helt & hållet kommer att stötta Jörg tills han åker hem, att vi aldrig använt ordet bitch så många gånger i följd innan klockan ens slagit åtta, samt att Julia gott kan stanna hos sin nya kille fram tills dess att hon lämnar landet... 


Kommentarer
Postat av: Jo

Wow!!! Drama! Och ja, vilken j***a bitch! Du kan ju skicka honom hit, jag menar lång, stilig o trevlig har vi inga problem med här =)

2009-02-28 @ 14:09:09
Postat av: ma

Huga, det är surt sa grisen! Tur ändå att han har era empatier.

Men egentligen ville jag skicka till dig en försenad Maria-dagens hälsning 28/2 från oss alla.

2009-03-01 @ 17:20:29
Postat av: Ida

Jo - Japp, jag tror att du gillat honom. Faktum är att man inte riktigt kan ha alla hemma om man inte tycker om honom. Med andra ord, Julia är en bitch & dum i huvudet!



ma - Tack så mkt! Hade tänkt ringa men så blev det så fullt upp under helgen att jag aldrig hade tid, försöker igen om någon dag.



Kraam!

2009-03-02 @ 16:09:45
Postat av: ma

OK, prova ringa senare. Mgs kommer hem på fredag och vill att vi far till fammo över helgen. De har legat i en "egenhändigt grävt strids-grop" i tio dygn ute i det vilda. Han verkade "väl mörad" när han pratade med mig igår kväll.

Apråpå vilda, så hade en liten lokattsunge sökt sig till Lse djurpark på egen hand för att klara sig. Hon blev döpt till Vilda. Visst blir man öm och mör initu av att höra sådant!

2009-03-02 @ 19:39:18
Postat av: Ida

Men då ringer jag till farmor i helgen när ni alla är där! Isch, tio dagar i en grop... inte kul.



Nej, vad hjärteknipande! Väldigt glad dock att hon överlevde!

2009-03-02 @ 20:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0