Vart kommer den ifrån?

Mamma ringde precis hit till kontoret - skönt att få prata lite med henne även om det stundtals var allvarligt. Men, det är inte anledningen till detta inlägget. Nope, detta inlägg föräras mitt uttal. För precis när jag plockade upp luren gick nämligen telefonsvararen igång & således spelades de första 30 sekunderna (var så lång tid det tog innan jag lyckades klura ut vilken knapp som kopplade bort den funktionen) av vårt samtal in. 30 sekunder som jag av någon märklig anledning kände för att lyssna på efteråt...

 

Meeeen vänta liiiite, jag tror att detta spelas iiin! Ah men SÅ iiiiiirriiiiiterande tekniiiskutrustniiing kan VAra... Mamma, vänta liiite medan jag försöker ordna detta.

 

...Vart min dialekt kommer ifrån kan jag iiiinte svara på, det enda jag vet är att jag blir helt stum varje gång jag hör mig själv inspelad. Inte på grund av att min röst är ljusare än vad jag själv uppfattar den som utan på grund av att jag pratar så där utdraget. Misstänker att detta kan vara orsaken till att ordföranden för de svenska hemmafruarna ringde upp mig i helgen & frågade om jag ville sitta med i styrelsen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0