Ytterligare en liten detalj...

Nu är ju inte Julias återtåg det främsta skälet till att jag känner mig nere, men det är ytterligare en liten sak som lägger sten på bördan. Ännu en sån sak som vanligtvis hade skrattats bort men som nu bidrog till att skjuta helgen i sank - lördagens filmval. Moi, som är lite lätt traumatiserad efter en övernattning i klassrummet när jag gick i sexan (exorsisten), skyr skräckfilmer som pesten - men nu skulle det göras ett undantag. Ett litet yttepyttigt steg in på den väg som jag så länge skyggat för... So, biljetter inhandlades till Coraline i 3D. Fixade moi detta? Nope, efter att knapparna kom på matbordet försvann mitt huvud ned i min halsduk & dök inte upp innan eftertexterna började rulla. För att förtydliga - jag fixade inte ens att titta på en animerad film för att jag tyckte att det var för obehagligt...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror att många av oss i klassen blev förstörda av filmen exorsisten. Jag förstår fortfarande inte varför föräldrarna lätt oss se den...

2009-02-23 @ 19:50:16
Postat av: Ida

Om jag minns sätt så var det Martins pappa som var med oss där den kvällen & så fort han somnat så byttes 'Gudarna måste vara galna' ut mot sagda djävulskap. Vill minnas att det var Elin som smugglat med den ut från sina föräldrar. & så var man traumatiserad för livet! Det värsta är att så fort jag blir lite rädd i en film så kommer den där smygande obehagskänslan tillbaka...

2009-02-23 @ 20:04:49
Postat av: ma

När du kom hem, dagen därpå, berättade du det just på detta sätt. Och jag blir än arg när jag tänker på det hela. Tänk om mobilen hade funnits då.

2009-02-23 @ 20:22:44
Postat av: Ida

Jaa, då hade jag ringt på direkten! För tänk så skönt det varit om jag sluppit se den filmen, om inte annat så hade våra elräkningar varit mkt mindre under min uppväxt om jag inte hade varit beroende av nattlampor!

2009-02-23 @ 20:26:20
Postat av: Anonym

Jag älskar Dig!

2009-02-23 @ 20:45:18
Postat av: Ida

Älskar dig med ma! Massa kramar till er alla, & ge gärna Totte lite extra maltpasta från mig ikväll!

2009-02-23 @ 21:01:58
Postat av: Jo

Jag har samma fobi, jag tycker att till o med Scream är gräsligt. Hua... Men jag måste ju säga att 3D på skräckis (även om det är animerat) kanske inte är den bästa idén =)

2009-02-23 @ 22:18:34
Postat av: Ida

Jo men det hade vi ju inte greppat förän vi kom dit & köpt biljetterna... & tittar man på 3D-film utan att använda glasögonen är man garanterad huvudvärk.



Min gräns går typ vid Van Helsing på 32 tums skärm, efter det sitter jag & putsar skor ute i hallen eller gosar med vad det än må vara för husdjur som finns i närheten.

2009-02-23 @ 22:34:18
Postat av: ma

Uch, min uchling - skall vi bilda en fobigrupp för att "hugga av huvudet" på hydran?

2009-02-24 @ 20:30:47
Postat av: Ida

Eller en fobigrupp som jobbar på att förtränga hela konceptet! :)

2009-02-25 @ 18:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0