And its little friend too...

Efter att detta var avklarat snurrade jag lite villrådigt nedför trappen & ned till markplan igen. Har man planerat att tillbringa en rätt skaplig del av dagen med ett visst projekt känns det ju lite mysko när det bara ställs in så där. Tack & lov kom Henry's åter till min räddning - för just denna dagen hade de nämligen gåvocertifikatlotteri. Dvs, alla som kom in i affären fick var sitt kuvert med en check i med ett värde mellan $10-500. Moi har ju aldrig haft någon tur i lotterier & blev därför lite småglad när jag ändå lyckades få ett på $25. So, travade sedan bort till disken & bad att få titta på en macrolins, vilket de inte hade. Inte fanns det några extension tubes heller & när jag gick bet på ett skydd till min LCD-skärm blev jag bara trött. Så trött att jag övergav min säljgubbe & vandrade iväg i affären i akt & mening att på egen hand hitta ngt för precis $25 bara för att jävlas. Detta visade sig vara ett klokt beslut, träffade nämligen Michael i ett hörn. Michael är en gammal farbor som jobbar i affären & småmobbas av de unga killar som jobbar där & vi två blev genast vänner. Jag fick titta i hans fotobok & vi dittade & dattade om ISO & littiumbatteriers kapacitet att klara kyla. Visade lite av de bilder jag tagit & nämde sedan att enda nackdelen med min kamera är att den är lite tung. Vilket fick Michael att pila iväg bakom disken & fiska upp en kartong med en liten 12 mega pixels Olympus i. Kameran i fråga har visserligen bara en View finder (LCD skärmen) men är vädertålig & har en massa trevliga små funktioner samt var nedsatt från $320 till $99... Ett gåvocertifikat senare är jag nu ägare till denna lilla sak för en närmast löjlig liten summa! Happy!

    

Kommentarer
Postat av: ma

Det var fina grejer du fått och köpt, tur för dig - tjing!

Insiktsfullt av dig att lägga apreaktionerna i 'holding' och ta en stund att låta det 'klarna upp av sig själv' eller att det blir 'klart för en själv hur göra'. KRAM

2009-01-04 @ 12:41:02
Postat av: Jo

Jäklarns! Så nu har du 2 nya digitalkameror? Grattis =)

2009-01-04 @ 15:36:23
Postat av: Ida

Ma - Hm, jo vi säger väl att det var insiktsfullt & inte enbart ett utslag av beslutsångest! :)



Jo - Jepp, har varit helt hemsk mot min omgivning sedan dess - tar kort NON STOP!

2009-01-05 @ 17:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0