& ännu lite mer snö...

Imorse när jag kikade ut genom mitt sovrumsfönster såg det ut så här... & på radion ylade de om 'Extreme snow alert', vilket innebär trafikkaos & allmän pina att ta sig någonstanns. För stunden snöar det lite mer, fast inte lika intensivt som det gjorde vid elva. Hela världen är vit utanför mitt kontorsfönster & jag inbillar mig att allt är lite tystare idag, att Torontos ljud dämpas av denna filt som lagt sig över hela staden. Nu håller jag tummarna för att snöröjnings teamen skall klara av sitt jobb så pass att han som alltid får mig att le kan ta bilen ned till universitetet. Dagens plan är nämligen att mötas upp för en liten tur till Banana Republic & deras 30% rea på sommarkläder som de kör just nu. Fast när jag tittar ut känns det inte så där jätteoptimistiskt...snarare som en av de där dagarna när det inte spelar någon roll om man har fyrhjulsdrift på bilen, man kör ändå fast om man ger sig in på min lilla gata.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0