Dagens trevliga...

Hepp, första dagen på den nya terminen & jag kunde knata in till institutionen & överlämna mitt VISUM. Alla blev så där överväldigat glada över detta & Sylvana lovade att försöka pressa fram en check från fakulteten redan denna vecka. Det ser vi fram emot. Efter det skuttade jag glatt upp till mitt kontor bara för att minuten senare trött släpa mig iväg mot biblioteket för att lämna in den bok som hade bäst föredatum 19 december. Stod & ångestade vid disken medan bibliotikarien knappade runt på datorn i slow motion & trodde knappt mina öron när han förklarade att jag inte behövde betala ngt över huvud taget eftersom inlämningsdagen råkade vara en snöstormsdag. Tack gode gud för att kanadensare är så mesiga med vädret! Speciellt som förseningsavgiften ligger på 50 cent i timmen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0