I'm soooo tired...

En av de mer intressanta sakerna med att jobba mot sin PhD här i Canada är den tid som man jobbar som TA. I vissa fall innebär det att man rättar ett par prov, läser igenom en utvärdering eller två samt myser runt lite under ett par föreläsningar. Detta är dock inte alltid fallet. Igår vid två-tiden trodde moi fortfarande att jag skulle hålla ett en timmes föredrag idag samt sedan göra just det sistnämnda, småsnacka mig runt i klassen medan Jean-Bernard var ansvarig för resten. Men icket. Igår blev det nämligen lite kaosartat på the ROM & helt plötsligt var allt ansvar mitt. Dvs. sätta ihop en två timmar lång labbövning för studenterna här på institutionen eftersom vi inte kunder vara på the ROM... Således har jag gnott som en liten gnom för att få allt att fungera: bokat lokaler, plockat ut prover, skrivit labb-protokoll, printat sagda protokol plus en massa annat nödvändigt, bokat projektor, panikat över att jag inte haft rätt adaptor till min MacBook, uprättat ett web-baserat diskussionsforum & skapat lösenord till alla elever... listan fortsätter. Nu sitter jag här på kontoret & känner mig:

1) Slutpumpad
2) Svettig eftersom jag rusat runt som en dåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0