Sätta datum?

För att fira att jag kommer att få lön inom en snar framtid knapprade jag in mig på immigrationsverkets hemsida igen för att ta reda på vad som krävs för att göra en kanadensisk medborgare av mig. Detta var ett mindre smart val av tidsfördriv, för det visar sig att Kanada kräver lite mer om man ska bli bofast i landet. Inte så mkt i form av pengar (avgiften ligger bara på $200) men i form av kunskap. Detta måste du kunna för att bli accepterad här:

1) The rights and responsibilities of a citizen

2) Canadian social and cultural history (for example, which three Aboriginal groups are recognized in the Constitution)
3) Canadian politics (for example, the names of the leaders of the major political parties)

4) Canadian physical and political geography (for example, how many provinces there are and the names of their capital cities).

+ språktest. Dock är det punkt fyra som jag skriar i panik över. Det kommer aldrig att gå, inte med min känsla för geografi. So, once again - I'll have to get married to stay.


Kommentarer
Postat av: ma

Det klarar du om du bestämmer för det!

2009-01-07 @ 23:06:18
Postat av: Ida

Men allt sånt är ju bara en vit fläck för mig! Aargh! Tänker förtränga det hela en vecka eller två till innan jag tar itu med etap no 2.

2009-01-07 @ 23:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0