Sweden vs Canada

Igår var ingen storslagen dag i mitt liv. Sverige förlorade mot Canada i Junior Hockey VM. Detta kan tyckas löjligt att bli upprörd över men har man inte varit borta från sitt eget land i mer än ett års tid & sedan tvingas sitta i en bar fullproppad med fiende-människor som alla är jublande glada så har man banne mig inget att säga om saken. Tack & lov kunde jag iaf luta mig lite mot Helen som snällt kittat upp sig i de enda rätt färgerna eftersom hon de facto är utnämnd till Heders Svensk. Killarna vid bordet bakom var dock inte lika omtyckta, min kontring på deras

'We'll pay for a cab back home for you sweetie as you been so badly beaten'

möttes med

'Awh, you wish... But sorry, neither of you qualify for a Swedish girl because you would all have been put out in the forest as babies. But try with a girl from Switzerland...'



Kommentarer
Postat av: Emma

Mycket imponerande comeback!

2009-01-08 @ 23:10:36
Postat av: Ida

Tack! :) Det där Switzerland:et som jag fick in på slutet kändes extra bra... svider fortfarande rätt rejält den där förlusten för dem! :) Eller som jag sa 'Does Switzerland even HAVE a hockey team?!!!

2009-01-08 @ 23:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0