The PAIN!

Argh! I min jakt efter någon typ av sport som jag kan kombinera klättringen med är min nyaste utmaning pilates. Pilates är en 'sport' som för den oinvigde kan se ut som tantgympa. Lite lyfta höfter & cirkla med armarna. Ständigt ligga på mattan, inga ansträngande hopp eller galna rusningar genom salen. Nej, bara långsamma rörelser medan man ligger på en liten lila matta. Piece of cake. Eller inte, pilates är uppfunnet av djävulen. Det gör så ont i alla muskler att man bara håller på att bryta ihop. Fast det gör man ju inte, för det är pinsamt... alla andra klarar ju av alla rörelser så man kämpar vidare tills ens magmuskler vibrerar som fiolsträngar. Efter gårdagens pass kom jag till slutsatsen att beach 2009 måste bli min prime time, i annat fall är allt detta lidande bara alltför grymt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pilates - 'hjärnmuskeln' skall väl tränas i trans - no pain!



2009-01-28 @ 20:59:04
Postat av: Ida

Kanske om det varit yoga, men pilates är inte till för att man ska må bra själsligt...

2009-01-28 @ 22:13:50
Postat av: ma

Några kollegor till mig har deltagit i Pilates och beskrev det som skonsam joga.

2009-01-29 @ 15:16:04
Postat av: Ida

Jaha, då hade de nog en snäll lärare. Har tränat mkt yoga & det har aldrig ens varit i närheten av att vara så jobbigt som vad dessa passen är.

2009-01-29 @ 18:59:35
Postat av: Carina

Jag är själv pilatesinstruktör och håller med om att pilates är väldigt tufft, om man gör det rätt :) Tycker inte om då en del kör avslappning och kallar det för pilates...

Svar: Nu är det länge sen jag körde ett pilatespass men håller helt med i ditt tänk. Blir tex väldigt frustrerad om jag går på yoga & det i princip bara går ut på att ligga & golvet & djupandas...
Ida

2015-01-02 @ 09:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0