Förklaring...

Jag känner att jag måste ge en liten förklaring på det där med att bli permanent medborgare. Det är inte så drastiskt som det kan tyckas låta utan mer ett strategiskt drag. Så här är det, om jag har dessa papper kan jag helt plötsligt börja ansöka om helt andra stipendier som jag enbart kan få om jag är kanadensisk medborgare - ie, kan bli en bra affär för mina handledare. Dessutom innebär det att jag har kusten klar för USA, dessa två grannländer har nämligen ett avtal vilket gör att jag inte behöver mecka med grönt kort & dylikt djävulskap ifall att jag skulle söka en tjänst någonstans nere i staterna. Mkt smidigt med andra ord. Sist men inte minst innebär det att jag aldrig mer behöver slita med att förnya mitt studentvisum här i Kanada & den punkten ensam gör att jag brinner med själ & hjärta för denna idé. 

Kommentarer
Postat av: ma

Man måste tänka på längre sikt i den position du är! Lycka till!

2009-07-03 @ 18:41:15
Postat av: Jo

Hmm, är du säker på det där med grönt kort o dyligt gdjävulskap för jag har sett på flera ställen (tex den nya Sandra Bullock filmen =)) att man fortfarande måste trixa med visum m.m.

Kan förstå att det skulle underlätta en hel del för dig i Kanada dock =)

Kram!

2009-07-03 @ 22:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0