Saffranspannkaka, typ...

Igår hade vi vår allra sista svenskalektion eftersom Krishna & Linz plan lyfter ikväll! För att "fira" detta beslutade jag mig för att göra ostkaka. Hittade ett recept som var superenkelt & svängde glatt ihop det hela & förväntade mig väl lite naivt att det skulle smaka precis som den ostkaka man kan köpa i affären hemma. Det gjorde det ju inte riktigt. Det smakade mer som saffransomelett... Tack & lov hade Linz tagit med sig en rabarber & hallon paj så efterrättssituationen fick en lycklig upplösning. Dock kändes det himla trist att snöra ut min ostkaka, inte bara för att jag slösat ett helt paket saffran på den utan också pga av den pågående sopkrisen. So, jag beslutade mig för att helt enkelt se på min skapelse som en saffranspannkaka. Konceptet fungerar faktiskt helt oki med blåbärssylt & färska jordgubbar, även om jag väl får erkänna att jag föredrar en Thai Tuna Wrap & Chai från Starbucks till lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0