Isch - vågar inte titta...

Sitter & kurar inne i huset medan ett gäng gubbar kapar av grenar på vår lönn som står utanför huset. Får alldeles ont i magen av ljudet... Finns nog få saker som jag ogillar så genuint som att kapa ned lövträd. Det går stick i stäv med hela min uppväxt - lövträd var ju något fint & exotiskt som bröt av mot allt det dystra barriga. Så att lyssna på slakten av vår lönn, trädet som symboliserar hela detta landet, känns sjukt jobbig. 

 

Uppdatering - skickade ut Paul för att höra sig för hur det hela var planerat & tjuvlyssnade innanför tills det hela lät alltför illa, då knatade jag ut för att se eländet med egna ögon. And sure, som vanligt när träd ska trimmas så gör man det genom att slakta den stackars varelsen. Trädgubbarna & Paul försökte muntra upp mig med att säga att jag kommer att få mer kvällssol nu. Helvete heller säger jag, vad ska jag med kvällssol till på garageuppfarten?! Tycker just nu endast & enbart illa om våra grannar & vår hyresvärd för detta... 


Kommentarer
Postat av: ma

Lövträden är nog vår Akilleshäl. I Ringelviken (OBS! jag var inte med), skulle vi rensa bort sly vid båten. Nästa gång jag kom dit stod, ta mig _, varenda "tallj__" kvar medan hägg och rönn var mejade med marken. Här finns nog roten till mitt uttryck om tallskogar, nämligen "tallh-vetet"! Kram

2009-06-06 @ 13:31:00
Postat av: Ida

Näää! Så dumt! Varför ta bort det enda fina & lämna kvar den apiga tallen - världens fulaste & tristaste träd! Håller med dig, urch & fy för tallhelvete!



Kram!

2009-06-06 @ 13:51:36
Postat av: fia

visst är det sjukt hur vi granskas för vårt yttre? läs min blogg :) kram!

2009-06-06 @ 13:55:57
URL: http://haveheart.blogg.se/
Postat av: silly

2009-06-06 @ 13:58:05
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
Postat av: evelina&emma

svara gärna på dagens fråga i våran blogg:)

2009-06-06 @ 13:58:46
URL: http://eemmaoeveliinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0