Lite climbing picks!

Kamerabatteriet är laddat, mamma håll pappa borta från datorn så att han inte oroar ihjäl sig!

 

Finaste utsikten i denna delen av Ontario! Enda kruxet, man måste klättra lite för att få se den!

VIlket jag ju inte har något emot! Lite trixigare är det dock att repellera hela vägen ned, blir lätt lite harig & rädd precis när jag ska kliva över kanten. Det blir många "Men Paul, är du säker på att allt är rätt nu?". 

Kanske lite mer förståeligt om ni får se hela alltet... Suck, önskar att jag kunde åka ut igen redan imorgon, fredag var här nu!


Kommentarer
Postat av: ma

Ja, det dessa bilder ger lätt vertigo, inga pappakort. Hur högt är det hela?

2009-06-23 @ 17:39:04
URL: http://l
Postat av: Ida

Men visst är det fint?! Det är kanske 25 meter högt, vi använder ett 60 metersrep & när vi repellerar ned (repet är dubbelt då) med det räcker det ned på marken + blir lite över.

2009-06-23 @ 18:33:52
Postat av: sQ

Ser underbart ut! Vi var ute igår kvæll (två rutter a 6- avklarade) och satsar på att komma ut i helgen - øva øva! =)

2009-06-24 @ 11:59:28
Postat av: Ida

Visst är det fint! Åker också ut i helgen, tanken är att jag ska börja öva på att tradklättra nu... Vi får se hur det går! :) Who, 6-! Det är väldigt tuff klättring. Mitt senaste projekt är att klättra en 5.11- rent på gymmet, klarar allt utom sista movet, men det finns där!

2009-06-24 @ 18:37:30
Postat av: Ida

Fast vänta, nu hänger jag inte riktigt med. Tradklättrar ni också eller sportklättrar ni?

2009-06-24 @ 18:39:50
Postat av: sQ

Då kommer du klara det anytime nu!! Nej, inte tradklættring, vi klættrar bara topprep så riktigt så tufft ær det inte =) Hær i området finns det bara från 5. Spænnande helg då - rapportering føljer hoppas jag! =)

2009-06-25 @ 09:06:41
Postat av: Ida

Ah, blir kul för er att prova på det i sommar då! japp, kameran följer garanterat med - så jag kommer med rapport så fort jag kommit ned hel & hållen! :)

2009-06-25 @ 15:36:49
Postat av: sQ

Ser fram emot bilderna då!

Førøvrigt - Plupp kanske iaf? Passar ju kanske också med tanke på storleken, plupp låter litet (koncept liten men god)? ;-)

2009-06-25 @ 16:54:13
Postat av: Ida

Oerhört underhållande att du gått runt & funderat på det! Fast, får nog hålla med - känns som att det är ett lättare alternativ att ta till sig också. :)

2009-06-25 @ 18:05:55
Postat av: sQ

Måste ju balansera alla de normalt superseriøsa tankarna jag har... ;-)

2009-06-26 @ 13:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0