Sommarlov...

Det är strålande sol idag & knallblå himmel. En sån där typisk "spendera hela dagen i båten & fiska" dag om jag varit hemma. Ju närmare avresedatumet kommer desto mer längtar jag hem. Det känns så nära nu att jag nästan skulle kunna teleportera mig dit - bara blunda ett par sekunder & sedan dimpa ned i vår trädgård för vattenmelon & lite krocket. Magnituden på denna längtan är enorm - det är i skalan "Elva år gammal & dör för att det är två veckor kvar till skolavslutningen". En vecka kvar, sedan är det en månad kvar tills jag kommer. Bara en månad & en vecka som jag måste arbeta mig igenom & sedan är jag hemma i underbara Sverige igen! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du minns Mgs fantastiska räknesätt: "I dag, fast i morgon, om en vecka", när hans väntan kulminerade. Kram

2009-06-16 @ 20:27:53
Postat av: Ida

Jo men precis så känns det!



Massa kramar!

2009-06-16 @ 20:40:03
Postat av: Anonym

Det skall bli himla kul att ses igen! Trösta dig med vetskap att du nog haft mycket bättre väder därborta. Nu på fredag firar vi midsommar och det ser lite bättre ut. Mgs kommer hem imorgon!

2009-06-16 @ 21:58:24
Postat av: Ida

Sant, så fort jag öppnar en svensk hemsida nuförtiden kommer bara klagomål på vädret. Har det verkligen varit så illa? Just nu har vi 23 grader & sol här, liten svalkande vind också så det är perfekt!

2009-06-16 @ 22:08:12
Postat av: sQ

Tydligen kallaste juni på typ 50 år...

2009-06-17 @ 14:54:22
Postat av: Ida

Isch... Låter lite småtrist. Hoppas på strålande sol i juli/augusti!

2009-06-17 @ 16:42:14
Postat av: Jo

Jag längtar också tills ni kommer, ska bli sååå kul =) Jag är dock lite orolig eftersom jag har klättrat så jättelite... men det ska säkert gå bra =)

2009-06-17 @ 20:14:43
Postat av: Ida

Det kommer att gå bra, vi tar hand om dig! Se bara till att skaffa skor, annars blir det jobbigt! Kram!

2009-06-17 @ 21:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0