Typisk dag för oss...

Igår var Paul & jag parodier på oss själva - jag tappade bort Lornas kalk & letade paniskt efter det i 45 min & under tiden arbetade Paul enbart på att bre sin jordnötssmörsbagel till lunchpacken eftersom han råkat ställa in burken orörd i kylskåpet & fick hålla på & mickra & ha sig för att få till det hela. Apsena anlände vi sedan till MEC där vi alla tre snurrade runt en mindre evighet. Väl på väg ut för att klättra kom vi på att vi inte hade någon guidebok till rutterna... Så jag ringde runt till VARJE utomhusaffär i hela GTA (Grand Toronto Area) utan resultat. Slutligen lyckades vi ta oss fram & vid ett (!) på dagen kom vi tillslut igång & klättrade. Invigde med andra ord mina nya skor, som är briljanta, & Paul använde mina nya nuts för första gången.

 

 

Mina fina nuts... Fortfarande i stadiet "smågodis" = vackra & orepade.

 

Sedan beslutade vi oss för att klättra Reservoir. Moi var lite tveksam eftersom jag inte var hundra på att Lorna skulle fixa det men Paul sa att det inte var några problem & hon var på så jag blev nedröstad. Vill ju inte vara den som säger "vad var det jag sa", men i detta fallet fick jag rätt. Lorna var inte en happy camper på den rutten. Speciellt som den involverar att klämma sig under en stor rot till ett träd. Speciellt inte som hon fastnade i sagda glapp. Alltså, det var jättehemskt för hon var så sjukt stressad, men jag kunde inte låta bli att skratta tyst för det enda som snurrade runt i mitt huvud var referenser till när Nalle Pu fastnar i Kanins hål & de måste svälta ut honom. Höll mig dock från att säga det så vi är fortfarande vänner! & Lorna överlevde strapatsen & pratade forfarande med Paul när hon kom upp till toppen, så slutet gott allting gott!

Lorna i början på Reservoir, redan skärrad. Hon var nämligen INTE sugen på att trilla ned i vattnet eftersom det råkade hysa en drunknad chipmunk i stadiet "mindre trevligt att titta på". 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0