I'm back...

Opa! TIllbaka i Toronto & vardagen efter min & Ingrids lilla roadtrip. Detta har jag lärt mig:

 

1) Om du vill att din bilförare ska svänga, säg till minst fem sekunder innan korsningen 

2) Kanada & vägskyltar går inte hand i hand, uteslutningsmetoden måste därför tillämpas relativt ofta

3) Vilket gör att man ofta kör fel, ngt att buffra för i framtiden

4) Det finns byar här i landet där bristen på variation i genpoolen får en att lite stillsamt låsa alla dörrar på bilen. Deliverance varning där ja...  

 

Har även insett att jag som Svenskfödd nog aldigt kommer att lära mig "Tim Hortons" språket. I mean, allt jag vill ha är en kopp te men även ett så enkelt önskemål återföljs här av en massa val. Dubbelcup to go & liknande uttryck är förvånande svåra att ta in & förstå när de yttras på sluddrig, trött, vischandialekt...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch, filmen i sig är motbjudande nog, men verkligheten sägs ju vara än värre!

2009-03-30 @ 19:04:53
Postat av: Ida

Det värsta under hela resan var ett par som åt brunch på samma ställe som oss. De pratade knappt med varandra, eller med sin lille son på 1.5 år, & var verkligen som klippta & skurna ur filmen. Precis innan de skulle gå kom den lille killen fram till mig för att visa sina bilar & när han tittade upp på mig var det smärtsamt uppenbart att han inte hade alla hemma. Då gör det lite ont i hjärtat.

2009-03-30 @ 19:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0