Räddningen...

Tack & lov har jag ändå något att falla tillbaka på när saker & ting känns lite småeländiga. Våren är snart här! Idag knatade jag in till institutionen i mina converse, i helgen ska jag troligtvis iväg på en gigantisk trädgårdsmässa, & alla små vårdjur har kommit fram igen! Imorse när jag åt frukost såg jag ett par rödhakar som dansade runt utanför, jag har stött på två tvättbjörnar denna veckan (säker vårtecken) & kanadagässen är tillbaka. Kanske inte mkt var för sig, men nog för att det ska värma till lite så där i hjärtat över att vintern är över!

 

Knäppte denna bilden i helgen - massa zoom eftersom jag egentligen inte är så förtjust i kanadagäss. Som fyraåring blev jag nämligen jagad av ett par som ville komma åt min lilla brödpåse som var ägnad åt de söta gräsänderna. Inse hur stor en kanadagås är när du är fyra... 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår helt o hållet vad du menar. Tredje dagen i rad som vi haft sol o jag känner mig sååå mkt lättare. Den gråa lundavintern försvinner så smått för att lämna plats åt den fantastiska lundavåren =D

2009-03-19 @ 19:06:49
Postat av: Ida

Visst är det märkligt att det gör så mkt? Samtidigt undrar jag ju också varför i helskotta jag bara bor på nordliga bräddgrader när vädret spelar in så mkt för humöret.



Åh, Lundavår! Det bästa som finns, nu fick jag sjuk abstinens efter äppelblomm!

2009-03-20 @ 16:31:15
Postat av: ma

Hur gick det med presentationen idag? Systemet hittar inte ditt senaste inlägg på blogget så därför använder jag detta som "inväg".

2009-03-20 @ 20:11:18
Postat av: Ida

Precis beskrivet! Alla tyckte att det gick jättebra även om jag själv kände att det fanns rum för förbättring. Valde att presentera delar av en föreläsning som jag hållit för mina studenter & orginalpresentationen, då jag inte blev utvärderad, var mkt bättre enligt mig. Fast roligt är det ju att alla andra sa att det var så bra! :)

2009-03-20 @ 21:28:46
Postat av: ma

Det är bara att gratulera!

2009-03-20 @ 23:03:50
Postat av: Ida

Tack tack! Bland det bästa var att den lärare som kom från universitetets komminikationskommitee sa att jag verkligen hade utstrålning! :)

2009-03-20 @ 23:27:06
Postat av: ma

Ja, det gör väl inte saken värre - utstrålning- och kan man lära in sådant??

2009-03-21 @ 19:54:11
Postat av: Ida

Utstrålning? Helt säkert kan man förbättra den, bara att tänka på hur man för sig gör jättemkt. Sedan hjälper det också om man brinner för det man pratar om!

2009-03-21 @ 21:16:46
Postat av: Ida

Visst är det nästan löjligt hur mkt det gör?! Lite sol & allt blir så mkt vackrare, roligare, enklare! Lite dum känner jag mig också, I mean - om det är på detta sättet jag reagerar, hur i helsike kan det då komma sig att jag bara bor på polarbreddgrader?



& ÅH! Lundavår! Jag älskar våren i Lund, så ofattbart vackert! Körsbärsträden... :)

2009-03-23 @ 16:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0