Same procedure as last year...

Varje gång jag börjar på en ny ELWS kurs händer förövrigt samma sak - någon av de andra kursdeltagarna stöter på mig. & det är så hemskt att jag bara vrider på mig. För majoriteten av alla individer på dessa kurser är hopplösa fall. & då menar jag verkligen hopplösa. Det finns liksom inga rätt över huvud taget. Dagens lama försök att starta upp en konversation var ett av de värre:

 

Kille - So... Where are you from?

Moi - Sweden.

K - Oh! Sweden! So why do you take the course?

Moi - Well you know, there is always room for improvement

K - What... you mean my english?

Moi - No. I mean mine...

K - Ah! Oki... Well your's good! Swedish education must be good! Sweden is good! I had an uncel who lived there.

Moi - Really, where?

K - Eeeeehhhh... Sweden is GREAT!

Moi - See you next week.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0