Alltså... lite tveksam.

I lördags drog Paul & jag iväg till fantastiska St Lawrence Market - till alla ni som varit här & hälsat på & som inte fick se detta ställe, jag ber om ursäkt! Har länge hört kommentarer om marknaden men inte sett det hela förrän nu. And OH MY! Det är så stort! Jag lovar, vad du än vill köpa i matväg så kommer du att hitta det! Vi frossade lös på en hel rad lammkotletter, massa frukt, 4011 ostar & avrundade med att äta supergod grekisk citronkyckling. HOWEVER... Vissa av varorna som man kan släpa med sig hem är lite underliga...

 

Är inte speciellt petig med maten - men kängurusvans? Är inte det lite makabert?


Kommentarer
Postat av: sQ

Det tycker jag helt klart! Hær hittar man valbiff i frysdisken på ICA och så æter dom fårhjærna också... isch...

2009-05-26 @ 16:05:13
Postat av: Ida

Fårhjärna? Fy! Hjärna, från vad det än må vara för någon varelse, är det sista jag skulle äta!

2009-05-26 @ 17:26:47
Postat av: ma

Ja, det är väl som med den lyxiga soppan på oxsvans. Det är säkert mycket smakämnen i dessa svansbitar. Och så länge man inte vet vad det är för något, så lägger man inte några etiska aspekter i det, utan njutar av det goda med hela sitt hjärta/hjärna! Huga - som farmor säger!

2009-05-26 @ 20:31:18
Postat av: Ida

Jo förvisso, men det känns ju lite så där att de skeppat in små döda kängurubitar hela vägen från Australien... Är väl lite dubbelmoral att förfasa mig över detta när jag klatt stoppar i mig tonfisk när vi är ute & äter sushi, men av någon anledning tog detta verkligen bara emot!

2009-05-26 @ 20:38:34
Postat av: ma

Jag lade märke till lappen på köttpaketet, men de kanse har kängurufarmer på närmare håll, vilket inte gör saken bättre i sig.

2009-05-26 @ 23:18:57
Postat av: Jo

2009-05-27 @ 11:14:37
Postat av: Jo

Kan ju vara bra att skriva nåt också...

Jo, man äter ju älgtunga här (eller, man o man, min familj o andra vi känner, jag har aldrig testat denna "delikatess" =)) Men jag håller med, det känns lite konstigt med kängurusvans.

2009-05-27 @ 11:16:06
Postat av: Ida

ma - de kanske får dem från Toronto zoo...?

Jo - vi har haft tungor hemma i frysen, men jag kan inte minnas att jag ätit dem. Däremot knaprar jag ju glatt i mig rökt renhjärta när det bjuds... Hm. Får fundera lite på det här känner jag...

2009-05-27 @ 15:28:14
Postat av: Anonym

Hoppas, att det inte är så. Men som du kanske minns så hamnade smånallarna från Lycksele djurpark på menyn vid personalfesten. Ja, vi har haft älgtunga i frysen, som vi gav åt katterna. Det är lustigt att rökt älg- och renhjärta går hur bra som helst att äta!

2009-05-27 @ 18:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0