Grannfejd!

Jehupp, så kunde man ha trott att livet skulle bli lite lugnare i & med att vi två flyttat in i nya huset. Men så är INTE fallet. Visar sig att vi hamnat mitt i ett grannkrig! Vi bor ju i ett hus som ägs av våra hyresvärdar - Joao & Isabel - som bor på andra sidan gatan. Huset sitter dock ihop med ett annat hus som ägs av Eric & Janet. De avskyr våra hyresvärdar & Joao har förklarat att han "är i krig med dem". Nu hade ju allt varit lugnt om de bara följt normala "hata våra grannarregler" & beslutat sig för att vi också är onda människor. På så sätt hade vi ju kunnat hata dem tillsammans med våra hyresvärdar - så är dock inte fallet. Igår, efter en dispyt om telefonledningar, frågade nämligen Eric Paul om vi inte ville komma över någon dag för BBQ, öl & en pratstund. OCH denna fråga ställdes som en enda sluddrig sammanhängande mening så att Joao, vars engelska inte är den bästa, inte skulle förstå! So, ännu en gång har konceptet "drama, drama" hittat tillbaka in i mitt liv! :)

Kommentarer
Postat av: Jo

Lägg av! Hur är det här möjligt??? Vad har du gjort i ett tidigare liv för att förtjäna all denna drama? Det är inte klokt. Ni får helt enkelt försöka hålla er så långt utanför ni kan. Kan bli svårt eftersom ni båda är extremt trevliga och sociala, men ni får försöka.

Puss!

2009-05-06 @ 19:40:22
Postat av: Ida

Jaa du, säg det! :) Lite skönt att läsa din kommentar. Efter att jag postat texten ovan gick jag runt & funderade lite på hela drama biten & började jag undra om saker & ting kanske inte är så mkt drama iaf. I mean, de händer ju hela tiden! Kändes lite olustigt att tänka så, att ha tjattrat på här på bloggen & med alla jag känner om hur mitt liv är som Days of our Lives när det kanske egentligen är rätt normalt... Men så läste jag din lilla kommentar & påmindes om att det inte bara är jag som ser på mitt liv på det sättet! :)



Får se hur det går - & naturligtvis får ni följa dramat här på bloggen! Skratt!

2009-05-06 @ 21:52:23
Postat av: Ida

Jaa du, säg det! :) Lite skönt att läsa din kommentar. Efter att jag postat texten ovan gick jag runt & funderade lite på hela drama biten & började jag undra om saker & ting kanske inte är så mkt drama iaf. I mean, de händer ju hela tiden! Kändes lite olustigt att tänka så, att ha tjattrat på här på bloggen & med alla jag känner om hur mitt liv är som Days of our Lives när det kanske egentligen är rätt normalt... Men så läste jag din lilla kommentar & påmindes om att det inte bara är jag som ser på mitt liv på det sättet! :)



Får se hur det går - & naturligtvis får ni följa dramat här på bloggen! Skratt!

2009-05-06 @ 21:53:41
Postat av: sQ

Personligen har jag eget vendetta med pensionærsgranne. Jag funderar på att græva ner minor på tomtgrænsen...

2009-05-07 @ 12:17:40
Postat av: Ida

Oj oj oj! Men ni bor ju i hyreshus... :)

2009-05-07 @ 18:03:05
Postat av: sQ

Nope, mig æga tomt, mig ha rætt till att placera ut saker andra kan gøra illa sig på =)

2009-05-08 @ 09:14:16
Postat av: Ida

Hm... exakt vad? Typ onda hårda kubbsett eller illasinnade runda krocketbollar som små skröpliga pansioben kan bryta lårbenshalsen på?

2009-05-08 @ 15:26:09
Postat av: sQ

Jag tänker mer rävsax... men kubb är ju mer lättillgängligt förstås. Bra tänkt.

2009-05-09 @ 13:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0