Min första skunk!

Igår kände jag för första gången lukten av en skunk. Lornas första kommentar, innan Jaime talade om vad det var som luktade, var att någon måste röka på sjukt mkt gräs samtidigt som han eller hon eldade sopor tillsammans med massa plast. Min bedömning... det luktar SURSTRÖMMING! Sure, skunken var långt borta & enligt Jaime var det en död skunk (luktar när de ruttnar, men tydligen inte lika illa som en levande skunk) men det jag kände påminde ändå om surstämmingsdoft. So, ingen chock för Paul när han dimper ned i Sverige i sommar, han är redan van! :)

Kommentarer
Postat av: ma

Vilken förolämpande jämförelse tycker säkert många surströmmingsälskare! Tur att jag inte är en av dem i någon bemärkelse!

2009-05-14 @ 18:44:36
Postat av: Ida

Haha! Kommentaren finns med på min svenska presentation jag ska visa på SWEA ikväll! Jag tycker att det är sjukt kul, ska försöka lägga upp den imorgon eller på lördag så att ni får se åtminstonde video delen.

2009-05-14 @ 18:59:38
Postat av: sQ

Tillhør nog dem som tyckte att det var något førolæmpande mot surstrømmingen... Menmen, jag vet ju inte hur en ruttnande skunk luktar (inte så illa som man kan tro då kanske) så har ju inte så mycket att basera det på ;-) Bra att Paul kan førbereda sig!

2009-05-15 @ 10:52:38
Postat av: Ida

Jo men det vet du, det luktar som surströmming! Sedan hade jag inte velat känna skunkdoften på närmare håll, det räkte som det var... Bara tanken på att bli sprejad får mig att bli helt stirrig!

2009-05-15 @ 15:34:48
Postat av: ma

Ja, då är din jämförelese mitt i pricken. Det är lukten som får en att lägga benen på ryggen. Men det skall bli kul att vara med när farmor, pappa och Paul sitter och njuter (hoppas jag) av denna läckerhet medan Mgs du och jag äter väljer laxen.

2009-05-16 @ 09:37:05
Postat av: sQ

Men surstrømming luktar ju inte så illa, så kan ju inte vara så illa med skunk då =)

2009-05-18 @ 14:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0