Prommenader - välbehövligt!

Denna helgen har vi som sagt firat Victoria Day här i Kanada, så det har blivit en massa mat & en massa vin! Hjortgrytor, laxrullar, krämiga brunch omeletter & vin i alla dess former... Fast bäst var nog kanske ändå SWEAs räkbuffé i torsdags. Oh my så nostalgisk jag blev! Här äter man ju bara räkor om de är tillagade så att äta räkor så som vi gör känns ju väldigt Svenskt & hemmakärt! Toppar man sedan det hela med jordgubbar till efterätt så är en exilsvenskas lycka gjord! :) 
Har dock moffat i mig med gott samvete eftersom Lorna & jag, & igår Paul & jag, har power walkat på av bara sjutton. Vi bor nämligen vid en helt galet mysig park så att komma ut & gå är verkligen världens lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0