Små saker som lyfter dagen...

Alltså, ibland är konceptet "slumpen" väldigt trevligt! Var trött & lite småless på allt när jag kom in till avdelningen igår & så hittade jag detta! Sedan dess har jag varit helt sjujäkla uppåt, jag finner det bara så vansinnigt underhållande! Inte ens det faktum att jag var mer eller mindre hjärndöd igår fick mig ur balans. Som exempel, för att ni ska förstå hur mkt detta lyfte livsandarna:

 

Ida glömmer sina nycklar till skåpet med alla klättrargrejer hemma

Paul kör till institutionen & lämnar dem, allt väl

Ida sätter fast nycklarna på nyckelknippan med husnycklarna & drar iväg till TCA

Ida inser efter halva vägen att facket där nycklarna ska ligga är öppet, inga nycklar däri, Ida dör

Ida kommer till TCA fast besluten att klättra i alla fall. TCA har ingen bultsax

Ida beslutar sig för att hyra skor, alla skor är slut i storlek 8, får klämma ned mig i ett par 7.5or

 

& genom allt detta lyckas jag upprätthålla en glad attityd. Sure, jag var väl inte överlycklig över att jag tappat nycklarna (visade sig sen att jag tack & lov glömt dem på institutionen) men jag surade inte ihop & åkte hem. Nope, istället klättrade jag en ny 5.10- on sight utan talk & med hyrda helvetesskor! :) 


Kommentarer
Postat av: ma

Helt otroligt - och den lilla saknade länken heter IDA, t o m uttalas Ida! Det var det roligast jag läst på länge så jag har lust att fara till Norge och besöka och se henne med egna ögon! KUL

2009-05-20 @ 20:12:09
Postat av: Ida

Vi kanske kan planera en liten meckafärd dit för sommaren 2010? Du har ju pratat om att du vill se Lofoten igen & jag tar gärna en tripp dit - har ju Sussie att hälsa på också! :)



Kram!

2009-05-20 @ 21:10:00
Postat av: ma

Ja, det kan vi börja planera för, t o m pa är med på tanken. Tjing

2009-05-20 @ 21:17:40
Postat av: Ida

Oki, hade varit jätteroligt! Fast Magnus är kanske inte så där jättepå! :)

2009-05-20 @ 21:51:34
Postat av: ma

Jag har just smsat med honom, på turne i Småland/Skåne. Han bad hälsa till dig, och i svarsreturen informerade jag honom om Ida. Norge kom inte på tal, men visst var han lite trött på dem efter musikresan till Mo?

2009-05-20 @ 23:46:14
Postat av: Ida

Det & biologiresan med Ola, du vet när det var snorkallt & de inte fick riktig mat. Skicka en kram tillbaka!

2009-05-21 @ 13:48:43
Postat av: ma

Ja, det skall jag göra. Men vem vet om intresset för länken Ida får honom i andra tankar. Förresten, så har jag tittat på filmsnuttarna om och om igen och det är verkligen en hårresande hirtoria. Wow!

2009-05-21 @ 19:50:19
Postat av: Ida

Jag tycker att vi helt enkelt planerar för en Norge-tripp sommaren 2010 & så får han helt enkelt bara följa med! Kram!

2009-05-22 @ 06:20:11
Postat av: sQ

Norge hälsar välkomna =)

2009-05-22 @ 14:06:25
Postat av: Ida

Tack tack! Bra att veta att vi är välkomna! :)

2009-05-22 @ 14:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0