Trött, tröttare...

Herreje så trött jag är idag. Har en sån där riktigt fullspäckad vecka att jag inte har tid för att göra något riktigt ordentligt. Snurrar istället bara runt & levererar lite halvdant, så även med bloggen. Flytt, PhD-studier, klättra, gå minst 10.000 steg om dagen, fixa med SWEA, plannera middagsunderhållning för 50 gäster samt preppa för kurstillfälle nummer fyra i "Svenska för Nybörjare" gör att jag känner mig lite som en studsboll i nuläget. Bästa stunden på dagen är helt klart frukosten - enda tillfället då jag verkligen sitter ner & bara tokfokuserar på mig själv. 

 

Denna morgonen drog jag mig zombiaktigt ned i köket, kokade tevatten & öppnade skåpet där vi har te. Plirar trött in för att försöka komma fram till ett beslut när något fångar min uppmärksamhet. Ett paket tamponger... 

 

Moi - Paul? Why do we store tampons among the tea selection

Paul - Well... ehum... eh... The box looks sort of similar.

Moi - The box looks sort of similar?

Paul - Well, and they both have strings!

 

Ah, han är guld värd den mannen - alltid bra att starta dagen med ett skratt!


Kommentarer
Postat av: Jo

Kanske en gest för att få dig att känna dig mer som hemma nu när du inte bor med Julia o hennes p-piller längre =)

2009-05-13 @ 14:37:18
Postat av: Ida

Haha! Åh vad rolig kommentar! P sitter bredvid mig & tittar frågande på skärmen, han ser att det står haha men begriper naturligtvis inte alls vad som är så roligt! :) Men han hälsar iaf till dig. Puss!

2009-05-13 @ 14:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0