Mördar nyckelpigor!

Visste ni förresten att nyckelpigor bits?! Moi hade ingen aning utan har alltid tänkt på dessa små kryp som söta små varelser - lite som humlor. Ni vet, insekter som man inte skriker sig sönder över & som man inte drämmer ihjäl så fort man bara kan. Detta ändrades dock efter vår lilla exkursion till Buffalo Craig - hela stället var invaderat av nyckelpigor & det tog väl cirka 5 minuter innan en av dem landade på min arm, drog in benen under sig & sedan borrade ned käftarna i mitt hull. DEN CHOCKEN! Kom mig liksom inte ens för att peta bort den först - nyckelpigor ska ju inte bitas! Nästa attack riktades mot min nacke & det gjorde så ont att jag bara drämde till på reflex. Sedan höll det på så hela dagen. Det bara virvlade av nyckelpigor kring oss & våra försiktiga små skutt i början för att inte krossa dem byttes snabbt mot en "nej nu jävlar!" attityd. Mina illusioner kring nyckelpigor är efter denna helgen alltså totalt grusade.

 

Speciellt eftersom de också är kannibaler...

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dumma, dumma blogg! Har bildbevis men kan inte ladda upp! Argh...

2009-11-11 @ 21:36:50
Postat av: Ida

Nu så! Hoppas att bloggen sköter sig ett tag nu...

2009-11-11 @ 23:19:03
Postat av: Cristel

Hejsan!

Tur som du har hade jag faktiskt bokningsblocket hemma! har en tid mån. den 21/12 kl 13.00



eller tisdag 22/12 lite när du vill, men senast 15.00 om du ska klippa & färga .. men sen finns de lite strö tider här och där :)

2009-11-11 @ 23:29:01
URL: http://cristelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0