Tandläkarstatus - östtyskland...

Jaha... Så har jag klarat av min tandläkartid. Var ju en intressant upplevelse. Hela mottagningen kändes lite lätt 70/80-tal. Öststatskänslan vilade tungt över linoleumgolven. Kontrasten mellan den gamla utrustningen & den nordamerikanska "sälja på kommission andan" var rätt bisarr. Låg där i stolen med sugen inkörd i munnen & bara önskade mig hem till folktandvården. Satan i gatan vad bortskämd man har varit i alla år! När sedan notan hamnade på 2500 kronor för lite avlägsnande av tandsten höll jag på att svälja hela min tanduppsättning i chock. Tack gode gud så står UofT för notan, i annat fall hade det i sig varit en anledning till att flytta tillbaka till Sverige igen...

 

När det gäller hälsostatusen så uppdagades det att jag har ett par små anlag till hål i mina visdomständer. Hatar rent ut sagt skiten. Brukar inte gnälla om att saker & ting är orättvisa, men på fullaste allvar så känns det grymt orättvist att jag var tvungen att få alla dessa onödiga visdomständer. De är det enda ok jag har när det kommer till tänder, det enda som någonsin har ställt till problem. Önskar dem käpprätt åt helsike men är för feg för att dra ut dem... Får dränka mina sorger i kväll med lite rödvin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0