What happened to all the pumpkins?

Bidde inte en till pumpa för Paul & mig. Nope. Från att finnas över hela Toronto bara dagen före så fanns det inte en endaste liten pumpa att få tag på den 31... Vet detta eftersom vi körde runt i ca 2 timmar & letade. Var med andra ord strandade med en enda pumpa, vad göra? Paul stack kniven i handen på mig & förklarade att jag naturligtvis skulle stå för karvandet. Funderade på det hela & räckte sedan tillbaka den till honom med motiveringen att efter 11 års tråkförhållande där högtider endast har fungerat som spott & spä så behöver han lite pumpakarvning för att få tillbaka barnasinnet. Så han gick lös på vår lilla JackO - med följande slutresultat.

I med ljus, tända upp & ut på trappen - att ha en tänd pumpa är A & O när det kommer till att dela ut godis. Utan lyktan säger man nämligen att man inte är hemma/inte vill dela ut godis/hatar barn/or what ever de kommer i varjefall inte. Vi hade tur, kom säkert en 20-30 små varelser förbi vår dörr. Endel av dem var så otroligt söta att man bara kunde skratta. Ett syskonpar, 3 & 5, kom som krokodil & riddare.

 

Jag bara "Oh, look at the pretty DINOSAUR!".

Riddaren "Mam... He's a crocodil actually...".

Moi "Right. Sorry. So, um a modern dinosaur?".

Riddaren "Just a crocodil please..."

Sedan mutade jag mig ur "dum vuxen" kategorin med godis.

 


Kommentarer
Postat av: Jo

Hälsa honom "Bra karvat", riktigt fin pumpa =)

2009-11-02 @ 15:13:39
Postat av: Ida

Det ska jag göra! :)

2009-11-02 @ 18:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0