Anna Anka...

Idag är planen att starta med en shoppingrunda inför den svenska julmarknaden, papptallrikar, rödbetor & allsköns dylikt material skall inhandlas. Eftersom mötestiden är satt till klockan 10 & det är en bra bit för mig att åka innan jag är där så blev det en tidig morgon, ie moi är aptrött just nu. Inte blir det bättre heller av att jag hela natten drömt att det är Anna Anka jag ska handla med. Vilket känns, så där lite småelakt, som en rätt passande dröm. För att hänga med vissa av SWEA-medlemmarna här i Toronto är så milsvitt från allt jag tidigare upplevt. De bor i hus som liknar palats, deras scarfs kommer med hästmönster & Hermes loggor, de kör runt i gigantiska stadsjeepar (Volvo naturligtvis...) & de har tjänstefolk som kommer & öppnar dörren åt en. Jämnför detta med mig: jag bor i ett hus som vi hyr, jag älskar scarfs men de kommer snarare från Chinatown, jag åker TTC (tunnelbana) till våra träffar & är det inte jag som öppnar dörren så är det Paul. Dessutom, jag är här för att jag fick en tjänst här - inte för att min man blev förflyttad hit. Damen jag möter idag lyckades jag spilla ett helt glas vatten över sist vi sågs. Vatten över allt Hermes, Burberry & Gucci... Så jag hoppas så där lite småfebrilt på att hon är en av de där hemmafruarna som roar sig med att shotta sherry så till den milda grad under dagarna att allt är förlåtet/bortglömt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0