Att 750 ml kan betyda så mkt...

Klockan är sex minuter i nio här i Toronto & jag sitter & väntar på att den ska slå prick. För då blir det gryta samt merlot som stått & luftat i en halvtimme. Min belöning för denna dagen. Min lilla guldkant för att jag idag korrat slutsats-delen av ett exjobbb åt en av mina darlings, för att jag tvättat tre maskiner tvätt, satt ihop två diagram med mina slutliga data samt mailat detta samt en förfrågan om referensbrev till mina handledare, för att jag gått & handlat två gånger, svängt ihop en satts granola & bakat en födelsedagstårta till Lorna. Vinet är från 2005 & vad LCBO klassar som "Vintage" & jag önskar så att de där extra dollarna vi betalade för det verkligen märks. Att de inte behövde läggas upp bara för att etiketten säger att flaskan är något äldre än övriga sortimentet. Jag håller tummarna & korsar fingrarna, önskar enbart en god flaska vin samt lugn & ro för resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Jo

Nu är jag ännu mer tacksam när jag vet hur mkt annat du gjort. Du är en pärla!

Puss!

2009-10-12 @ 15:08:28
Postat av: Ida

Ställer alltid upp för dig Jo! Håller tummarna för att det går bra för dig idag!



Kram!

2009-10-12 @ 15:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0