Just suck it up...

Idag delades mina studenter in i olika grupper för deras projektarebete. Pga min handledares usla organisationsförmåga samt elevers generalla instinkt till att ALLTID jobba i samma grupper & sedan skrika högst för att få vad de tror sig vilja jobba med slutade min labbdel, pollengruppen, upp med en hög losers. Dvs, elever som inte presterar särskilt bra & som därför inte vågar yttra sig under lektionstid... Var grymt förbannad efteråt, eftersom pollendelen defenitivt är den som kräver mest av studenterna, & tog upp det hela med Jörg. Hans svar:

 

Ida, 95% of ALL people are idiots. That's just life, you'll just have to get used to deal with those people. So, just suck it up because if not you're going to go insane over other peoples stupidity.

 

So, dagens dom från min handledare... Uppmuntrande.


Kommentarer
Postat av: mgs/ma

Jag både skrattar och oskrattar (=norrländska) åt hans svar. 95% - holly s... Jörg!

2009-10-29 @ 22:03:23
Postat av: Ida

Jag vet! Vad svarar man på det?! :D

2009-10-30 @ 14:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0