Lyckad operation...

I sitt förra förhållande hade Paul, enligt mig, en rätt osund relation till mat. Allt nytt var äckligt, grönsaker som gick att äta var typ potatis & skaldjur var vedervärdiga. Det som gick ned var i princip kött & pommes frittes, kycklingvingar & i äventyrliga fall lite kinamat & indiskt. Moi däremot äter numera nästan allt, har långsamt kommit över alla mina stora matbarriärer. Det enda jag kan komma på, så där på rak arm, som jag inte direkt skulle hurra över är surströmming, pölsa & kokt fisk med vitsås. Anyway, tillbaka till Paul. Sedan vi blev ihop har jag lobbat för en mer varierad diet. Vuxna män ska inte sitta & peta i maten bara för att de blir serverad något de inte provat på förrut. DESSUTOM - har man inte provat på något sedan man var fem år gammal har man inte rätt att säga "men jag har provat & det var äckligt!". Naturligtvis accepterar jag ett nej om man har provat något relativt nyligen & det inte fungerar - men det viktiga är att i alla fall ge det hela en chans. Igår beslutade jag mig för att få Paul att äta aubergin. Något som det har rynkats på näsan något väldeligt åt. So, det blev moussaka som serverades med babyspinat & fetaost. Första tuggan togs med tveksam blick men sedan gick det ned i rasande fart. Två portioner blev det faktiskt tillslut. Jag glädjer mig åt denna lilla seger. Kanske en dag att jag kan få honom att prova lite räkor...

Kommentarer
Postat av: sQ

Haha! Det ær bra, få lite pli på han ;-) Om ni kommer till Norge och Stavanger ær skaldjur ett måste- iaf att prova. Du kan ju børja førbereda honom mentalt... Vi køper direkt från fiskebåten, godare och færskare blir det inte!

2009-10-19 @ 16:18:23
Postat av: Ida

Oj... Det vet jag inte hur det kommer att gå. Kanske att vi kan gömma in det lite i någon sås först? Eller typ i en paj? Jag ser dock fram emot det tokmycket!

2009-10-20 @ 21:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0